Bericht

Is 'onze' Apple klantvriendelijk?

Geplaatst op 27 augustus 2022, 17:08 uur
Illustration

We leefden allemaal mee met medewerkers, klanten en gegijzelde(n) van 'onze 'Apple.  Iedereen hoopte op een goede afloop voor de gijzelnemers. Dat is gelukt! Consideratie met personeel daarna leek ook natuurlijk.

Echter... hoever ga je met aardig zijn, als je beledigd wordt door een #Apple-medewerker? Je in de winkel een kat krijgt 'omdat je iets wilt dat jij wilt voor je vele geld'? (Hetzelfde wat ik heb en dan nog beter...) En de medewerker vindt dat 'zij gelijk heeft-ik niet luisterde vond zij-, omdat ze al jaren bij Apple werkt'  en de medewerker van Apple je als klant 'out of the blind' , met je bijna aankoop met de opmerking "ik help u niet meer"  gewoon laat staan en wegloopt? Een andere Apple-medewerker nam het over doordat ik dat vroeg en de bestelling, op haar advies klaargemaakt, werd alsnog geplaatst. Het duizelde me. Na aankomst van mijn computer moest ik  meerdere keren dingen doen om haar 'foutjes' recht te zetten, dus balen. Moest terug, moest andere randapparatuur hebben omdat er andere aansluitstukjes opzitten niet aansluitbaar met wat ik al heb... En toch 'moet' ik dit accepteren ondanks dat die medewerker helaas toch onvolledige informatie heeft gegeven. Een Apple-computer is geen kat in de zak, maar een geweldig instrument! Maaar...nu zit ik als ondernemer met een computer die 3 inch kleiner is, 1 TB minder geheugen heeft, zelfs het Apple teken staat er niet meer aan de voorzijde op :)). Kreeg ik als antwoord op mijn vraag wat doen jullie met mijn klacht, een korting geven wellicht? "Neen, Apple geeft geen korting op nieuwe producten... ". Als compensatie kon ik een 'gratis hoes' voor mijn nog nieuw aan te schaffen telefoon krijgen....die ik die bewuste dag niet had gekocht omdat ik helemaal overstuur was: iemand die niet een collega erbij haalt als die een klant niet ziet zitten 'je afkat en je gewoon laat staan....'! Ik heb dit aanbod afgewezen....! 

Als een klant duizenden euro's besteedt, een heuse klacht heeft, is een hoesje toch geen 'compensatie' voor alle moeite, van bellen, lafspraken maken, angskomen, later weer 'fouten' ontdekken en weer  een mail met de klacht extra moeten opsturen en dan weer andere problemen ontdekken, en maanden later te horen krijgen 'dat inderdaad bepaalde info niet is gegeven... '. De computer is nu 4 maanden oud, en te weinig ingezet door deze problematiek...: Het probleem kan opgelost worden, gelukkig maar. Omruilen wordt sterk afgeraden "U bent duurder uit en de wachttijd is erg lang....". Er werd niet aan mij gevraagd of ik meer geld uit wil geven.. Maar ik kreeg wel dit antwoord. Maar delen van mijn probleem kunnen gelukkig door een Apple advies in het laatste gesprek ook anders 'opgelost' worden. Mijn scherm wordt niet groter en het geheugen ook niet... en plots kwam ook het woord Apple consulent naar voren. Waar ik vaker om gevraagd had 'een persoonlijke door mij betaalde' inzet-kracht... Tot nu toe zei men "Hebben we niet", gelukkig krijg je nu een mailadres en een naam.

Maar een klacht genezen is toch ook veel beter??  Als u iets niet lekker vindt in een restaurant en u zegt daar iets over en u krijgt niets daarvoor in de plaats terug, maar een soort schouderophalen...  Is dat goede reclame voor dat restaurant...? Apple, hoe smakelijk ook als computerspecialist, kan dit blijkbaar wel aan.. Het ontevreden gevoel bij de klant is echter niet weggehaald......Ondanks al die aardige andere  medewerkers: Voer voor de Consumentenbond?

Deel dit: